第9回日蘭学生会議学外報告会を開催しました

1月20日に京阪なにわ橋ラボカフェで【日蘭カフェ】を開催しました!
お立ち寄りくださった皆さん、ありがとうございました!
第8回本会議のテーマ「Minority」をgenderと、ethnicの2つの視点から考えました。
マイノリティをマイノリティたらしめている、自らの、また、現代の日本に根付いている固定観念に気づかされ、これからも、真剣に向き合っていくべき重要な課題であることを再確認しました。
オランダでの本会議とはまたちがった、新しい視点もあり、とても充実した時間でした!
今回のカフェマスターの本間先生、とても素敵な空間を提供してくださった、ラボカフェさん、改めまして、参加者の皆さん、ありがとうございました!
来年度もよろしくお願いいたします!
We held an event,"Japan-Netherland Cafe" at Keihan Naniwabashi Labo Cafe in January 20th!!
Thank you for coming!!
We discussed about "Minority", the theme of 8th JNSC, from a perspective of gender and ethnic.
I found that I am still stereotipical and there are fixed idea in Japan now.
I thought that it is the stereotype that produce "Minority".
"Minority" is a keyward for contemporary society.
Some comments were new for us.
It was a very fruitful time.
Special thanks to Prof.Honma, so nice space "Labocafe" and participants!!!
Please keep your hopes up for the next time!!

コメント