関西日蘭協会の4月例会に参加しました

本日4月11日、関西日蘭協会の例会に参加させていただきました。日蘭学生会議からは3名の学生が参加しました。
講師のクリス・スヒールメイヤーさんによる「日本博物館シーボルトハウスの過去、現在、そして未来への活動」という講演の後、参加者の皆さんと懇談させていただきました。
例会を通じて、日本とオランダの関係の促進に努める参加者の皆さんと交流を深めることができました。我々日蘭学生会議も、学生の立場から日蘭関係を盛り上げていきたいと思います。

写真は講師のスヒールメイヤー氏と、オランダ総領事館のインターンの学生と撮影したものです。

11th Apr. 2018 
[Joined the regular meeting of JNSK]
Today, we joined regular meeting of Japan-the Netherlands Society of the Kansai (JNSK). 3 members participated from JNSC.
Mrs. Kris Schiermeier, Director of the Japan museum SieboldHuis gave lecture for today. 
Through this meeting, we had a lot of conversation with other participants and build beneficial relationships.
Attached picture is taken with Mrs. Kris Schiermeier and interns of Consulate General of the Kingdom of the Netherlands.


コメント