学内報告会を開催しました

【学内報告会レポート】
10/29日に今年度の本会議に関する学内報告会が行われました!
忙しい中来てくださったゲストの方々は本当にありがとうございました。
学内報告会とは、私たち日蘭学生会議のメンバーがその夏の本会議で行われたことや自分たちが得たものを他の阪大生に還元するイベントです。
内容としては、日蘭の団体紹介やオランダの紹介、そしてFuture of Lifeの5つの小テーマのうちFuture of citiesとFuture of agingについてのプレゼンを行い、英語でディスカッションをしました。
この学内報告会のディスカッションでは英語のあまり流暢でないゲストの方も参加していましたが、そのような予備知識のない方が私たち日蘭メンバーが驚くような意見を持っていて、私たちメンバーも新しい視点を得ることができました。
このイベントが、ゲストが日蘭学生会議について知ってくれたり、それが来年の第11回本会議に繋がったりする機会になったなら嬉しく思います。
次は学外報告会もあるので、ぜひ興味のある方は来てください!
今回協力していただいた皆さん、
本当にありがとうございました。
(in English)
【“On Campus Report Event“ Report】
On October 29th, On Campus Report Event was held on this year's conference!
Thank you very much for the guests who came to this event.
This is an event in which members of the Japan-The Netherlands Student Conference return to other Osaka University students what they have done at the main conference this summer and what they have gained.
The contents included the presentation on the organization of Japan-the Netherlands Student Conference and about the introduction of the Netherlands itself and the presentations on Future of cities and Future of aging.
Some of the guests who were not very fluent in English also participated in the discussion at this event, but those without such prior knowledge had surprising opinions for us, and our members also got a new perspective.
I would be happy if this event was an opportunity for guests to learn about the Japan-the Netherlands Student Conference and to be connected to the 11th conference next year.
There will also be an Off Campus Report Event next, so please come if you are interested in it!!
Everyone who cooperated this time,
I'm really thankful to you


コメント